Jak vymyslet, vybrat a koupit internetovou  doménu, kterou si Vaši zákazníci budou trvale pamatovat

Virtuální svět se rapidně vyvíjí a mění

…jedno však zůstává

Kolikrát se internet za posledních dvacet let otočil o 180° vzhůru nohama? Jak prudce šli technologie jen za posledních 10 let nahoru? Zůstalo vůbec něco jako dřív?

Prudký vývoj a změna je vidět ve všech odvětvích. Za poslední roky se změnilo vše od průmyslu, přes hudbu, po sport. Jen náš mozek to někdy trošku nestíhá. A právě zde Vám nabízím postup...

Kolik miliard fanoušků po celém světě zapojili Google, Facebook, Twitter, LinkedIn a další sociální sítě jen během posledních pěti let?

Svět se změnil a zrychlil, avšak jedno zůstává:
MY, LIDÉ! Tento návod tedy bude o Vás
...a děravé/dokonalé paměti
zákazníků

PROČ VŮBEC ŘEŠIT DOMÉNU?

Každá firma nebo projekt, který potkáte Vy nebo já, má dnes svůj web – svou doménu a my bychom si chtěli vše pamatovat, jenže jak sami asi víte, utkví jen málo co.

Otázka je, co Vy můžete udělat pro to, abyste mezi tím málem, co se „chytí“ do paměťových buněk zákazníků, i těch potenciálních, byli i Vy.

Potíž je, že i přes veškerou Vaši snahu a nemalé investice do reklamy, nakonec ve značné míře upadne Vaše doména v zapomění :(

A co když ne?

A právě o tom je tento návod!

Mé jméno je Lukáš Juhász, mám 36 let, jsem podnikatelem, manželem skvělé ženy a otcem dvou dcer... a přes 16 let pracuji v oblasti tvorby www stránek a on-line marketingu pro firmy a podnikatele. Kromě toho se pravidelně vzdělávám, píšu články a e-knihy...

Nejsem nějaký "guru", který z Vás udělá přes noc milionáře. Prošlapal jsem však ve světě webů, on-line marketingu a vzdělávání svou cestu, musel jsem překonat řadu problémů a proto si dovoluji tu nyní být před Vámi s tímto zajímavým a velmi hodnotným návodem... nechte se inspirovat!

Zatavte se teď se mnou na chvíli…

Udělejte si pohodlí a 5 minut čas...

Internetová DOMÉNA
(místo, kde sídlí webové stránky)

 Super počítač zvaný MOZEK
(místo, kde sídlí paměť)

Předtím než pochopíte, jak vymyslet výborně pamatovatelnou doménu - je třeba pochopit, jak vlastně funguje naše paměť a mozek!

Domény, mozek a naše paměť

Proč jsem se rozhodl spojit tato dvě ohromující témata? Co mě natolik fascinuje? Protože…

  • Doména je virtuální adresa Vašeho podnikání. Doména je informace, kterou potřebujete dostat do paměti zákazníků tak, aby ji mohli v pravý okamžik najít a použít. A díky tomu u Vás například objednat.
  • Naše paměť funguje jako super počítač, a pokud jí umíte správě používat, dokáže doslova divy. I Vy máte úžasnou paměť, nevěříte? Uvidíte!

Díky pochopení principu paměti jsem byl (již před pěti lety) například schopný zapamatovat si 50 cifer čísla Pí během dvaceti minut (nemožné?) a pak to pár lidem předvést, jako paměťový trik.

Píšu o tom právě proto, že paměťové principy můžete využít při návrhu názvu domény pro Váš byznys. Tak zůstaňte zvědaví.

Experiment paměti lidského mozku - důkaz, že pamatovat si lze špičkově (i v informaceni zahlcené době)

Asi před měsícem, jsem si 50-ciferné Pí osvěžil asi 10-ti minutovým tréninkem, abych funkčnost principu prověřil a představil jej své lektorce angličtiny. Měl jsem v čísle jednu chybu. Nyní po měsíci až dvou, kdy jsem si 50 cifer Pí ani jedinkrát nezopakoval, jsem ho experimentálně a bez přípravy vypsal teď zde:

3,14159265358979323846264338327950288419716939937510

A číslo níže jsem pro kontrolu poté našel na internetu:
3,14159265358979323846264338327950288419716939937510

Číslo nešlo to ven z hlavy tak hladce, jako když jsem jej tenkrát víc trénoval. Dnes mi to dalo asi 2 minuty. Očekával jsem chyby. Proto mě samotného, při psaní těchto řádků, šokoval nulový počet chyb. Možná nevěříte, jestli nefabuluji – ale je to skutečně pravda.

I Váš mozek má výbornou paměť! Pokud se správně použije.

A také přetížená paměť Vašich zákazníků má dost kapacity pro název Vašeho webu. Pokud se doména správně použije! Čtěte proto dál...

Zůstaňte v klidu, nejsem o nic větší génius než Vy nebo Vaši zákazníci!

Schopnosti paměti mého mozku, se od Vašeho zřejmě neliší, podobně jako se neliší od paměti Vašich zákazníků. Jde o systém a principy.

Bavíme se o paměťových technikách. Nikdy bych se Pí nenabifloval školními metodami. Nikdy bych si tak abstraktní informaci neuložil, kdybych si tupě opakoval 3,141592653 - 3,141592653 - 3,141592653 až do zblbnutí, natož 50 cifer! To není správná cesta!

Totéž platí pro zapamatování názvu Vaší domény ostatními lidmi!

Za okamžitk Vám představím jak na to...

Druhý mozkový experiment + důkaz

Během cesty s přáteli do Alp, kdy mě už drncalo čelo o okénko, jsem si v polospánku začal hrát s čísly. V matematice jsem nikdy neexceloval, ale napadlo mě využít paměťové techniky a spočítat faktoriál jedenácti (11! = X) - to znamená vynásobit postupně čísla od 1 do 11, neboli 1 Ÿ 2 Ÿ 3 Ÿ 4 Ÿ 5 Ÿ 6 Ÿ 7 Ÿ 8 Ÿ 9 Ÿ 10 Ÿ 11 rovná se X (prostě brutální číslo)… je z hlavy.

Jestli je tohle možné (a to nejsem matematik), pak vymyslet doménu na základě stejných principů mozku, už musí být hračka!

Bylo to krapet náročné. Takže jsem to asi hodinku louskal, než jsem došel k výsledku, který odpovídal výsledku z kalkulačky - 39 916 800. Zbláznil jsem se?

Do třetice praktický příklad

Možná namítáte, že hry s čísly nemají praktické využití pro byznys. Že bych na to mohl sbalit leda tak svojí učitelku matiky ze základky… ale nejde o hru, jde mi o důkaz, že principy „magické“ paměti reálně fungují a znám řadu dalších lidí, kteří je využívají.

Již slavní intelektuálové starověku, jako Cicero nebo Seneca starší a jiní řečníci tyto techniky paměti používali.

Před lety jsem absolvoval půlroční kurz Císařský čchi-kung, kde nás mistr těchto čínských cvičení naučil sestavu 18-ti cviků vytvořenou mnichy pro císařskou rodinu, před stovkami, možná tisíci let…

Díky technice, která mi předtím umožnila uložit do hlavy 50 cifer Pí, jsem si zapamatoval přesné pořadí 18-ti složitých cviků. Pamatuji si je přesně dodnes.

A co byznys a Vaše neprůstřelná doména? Začíná Vám svítat stále jasněji?

Kapka nutných faktů. Jak figuruje česká doména na světovém trhu?

  • Světové domény existovaly dřív, než domény v Čechách. Česká doména existuje cca od roku 1990.
  • Nové koncovky stále přibývají, ale koncept domén pravděpodobně zůstane jednou z nejstabilnějších věcí v internetovém světě.
  • Každý web musí mít svou doménu. Krom toho v doménách lítají MEGA velké peníze celosvětově.
  • Doména je tedy určitá „jistota“ i do budoucna… ona je to, co zůstává, i přes bouře novinek.

Důležité je, jestli právě Vaše doména zůstane v hlavě Vašeho zákazníka, nebo zda se vypaří jako pára nad hrncem...

Jak tedy zapamatování funguje?
Jak zajistit, aby si Vás pamatovali?

Netuším, nakolik jste až do této chvíle přemýšleli nad rozdíly mezi Vaší krátkodobou (tzv. pracovní) a dlouhodobou pamětí.
Hned to objasním v souvislostech...

Ach, ta má kráktodobá pam..#¥%???....

Zažili jste nesčetněkrát zradu krátkodobé paměti při udržení důležitých informací? Pracovní paměť je totiž schopná udržet cca 5 až 9 jednotek informací v jednom okamžiku.

Je jako deštník, pod který se schová jen 7 (+/- 2) lidí. Zdá se, že nová informace vystrčí tu starší. A co bylo před minutou? Jak byla ta Vaše doména?

Trvale si pamatujeme to, co kvalitně přejde do dlouhodobé paměti, která je neomezená. Nová informace „zacvakne“ na své místo a Vy se k ní můžete kdykoliv vrátit, pokud víte kam. Není to úžasné?

Také Váš zákazník se díky tomu může vrátit. Proto je třeba, aby mu Váš název „zacvakl“ na správné místo… hned to vysvětlím.

Dlouhodobá „neomezená“ paměť

Náš mozek vlastní OBROVSKOU síť neuronů a díky jejich vzájemným spojením, uchová informace, podobně jako super počítač. Současné výzkumy odhalují, že naši paměť si lze dobře představit na principu myšlenkových map:

Proč jsou myšlenkové mapy důležité?

Myšlenková mapa je síť informací – představte si korunu stromu nebo pampelišku, ze které paprskovitě tryskají větve asociací a z nich dále tryskají další větve… jedna myšlenka nás vede k další a pak další…

Každý člověk na planetě má jinak poskládané své myšlenkové mapy v hlavě. Některé části máme podobné, jinak bychom se např. nedomluvili, přesto jsme každý v tomto směru jedinečný, víc než otisk prstu.

Jak Vás dopravit do paměti zákazníků?

Okamžitý experiment ve Vaší hlavě...

Představte si, že doména znamená dům Vašeho byznysu. Když slyšíte „DŮM“, co Vás okamžitě napadne? Jaký dům? Dům, kde jste vyrůstali? Dům, kde nyní sedíte, žlutý dům, velký dům? Škola, starý dům? Budou to jiné domy, než se míhají hlavou mně, ale oba víme, co to znamená dům.

Máme tedy myšlenkovou mapu „DŮM“ která spojuje asociace, z každého okamžiku Vašeho života!

To je obrovské kvantum spojení, které již v hlavě MÁTE – myšlenková mapa. Otázka je, co se stane, když do mozku přijde nová informace?

???

Nová informace se uloží „někam“ do mozku. Stejně jako drtivá většina vzpomínek, myšlenek a informací a Vy k nim jednoduše řečeno neznáte cestu. Přesto tam jsou, jen nevíte kde.

Avšak stačí JEDNO SLOVO či vzpomínka a paměť se rozvine jako červený koberec a pomocí asociací Vás dovede třeba do dětství, do školky, ke rvačce s kamarádem či nakopnutí míče a tříštění skla, k první puse, k vůni školní kuchyně, linoucí se po chodbách a můžete se úplně zasnít a vybavovat si.

Takže chceme zajistit, aby již pouhá vzpomínka na Vaše služby (např. píchlé kolo, bolavá záda, revize kotle, úspěšný web, dokonalá doména), dokázala přivést Vaše zákazníky na Váš web. Aby se jim Vaše doména okamžitě vybavila!

Z povrchu vědomí do hlubin podvědomí

Pokud nová informace (= Vaše doména) s ničím v hlavě zákazníka nesouvisí, je pro něj ABSTAKTNÍ POJEM. Například cizí jazyk a slovíčka, telefonní čísla nebo Pí jsou abstraktní pojmy a ty zpravidla hned „zapomínáme“… ztrácíme je (nemáme-li systém).

Jde nám tedy o to, navrhnout takovou doménu, která snadno zapadne do stávající myšlenkové mapy Vašeho zákazníka. Doména, která souvisí s něčím, co již zákazník v paměti „vyryté“ má!

Abstraktní doména tedy není kvalitní formát pro trvalé zapamatování a rychlé vybavení. Je potřeba spojit Vaší doménu s něčím, co už tam je.

Formáty slov přátelské pro mozek

Je známo, že mozek si pamatuje informace ve formě obrazů, zvuků, pocitů, vůní a chutí.

Když vyslovím slova ATEBAX, EMESTOF, ZAKITA, mozek je neumí zpracovat. Ani si je zapamatovat.

Když ale napíšu ROLNIČKY, co slyšíte či vidíte? Když napíšu BOLEST HLAVY, VÝPRODEJ SKLADU, ŽLUTÁ KARTA, umíte si to představit a pamatovat?

 

Teď namítáte, jak je tedy možné, že si pamatujeme McDonalds nebo OMW, když se jedná o abstraktní pojmy. To proto, že asociace byly vytvořeny reklamou na různé způsoby a zážitky. Víte co je McDonald, ale nemáte tušení co je McMetorido. Možná jste McMetorido právě Vy pro někoho, kdo Vás vidí poprvé, podruhé = nový pojem.

Jak použít přátelský formát pro mozek v názvu Vaší domény

Prvně je zapotřebí převést abstraktní pojem na >>> KONKRÉTNÍ (na obrazy, zvuky či pocity, které zákazník zná nebo má uložené v paměti).

Z abstaktního a neuchopitelného...

...na konkrétní obraz, zvuk či pocit

Odhalení mé paměťové techniky

Jinak řečeno, abych si zapamatoval abstraktní číslo Pí, musel jsem čísla převést na obrázky, ze kterých jsem sestavil PŘÍBĚH, kdy jedna informace navazuje na druhou. Neboli sekvenci obrázků jsem si v představách spojil do barevného a ozvučeného příběhu, velmi podobnému reklamnímu spotu.

Základem této paměťové techniky tedy je, mít PŘEDEM vytvořený systém v hlavě. V tomto případě tzv.  „Master systém“, kdy jsem čísla převedl na obrázky, obrázky na příběh.

Zapamatování pomocí imaginace silného příběhu plného obrazů, zvuků a vjemů

Konečně „pamatovák na Vaší doménu“ pro Vaše zákazníky

Nespoléhejte, že si všichni vybaví Vaší doménu, pokud jde o abstraktní pojem. Mám na mysli domény jako www.maeva.cz, www.teukl.cz, www.japos.cz, a další statisíce firem s podobnými názvy, založenými na podobném, abstraktním principu.

Použijte paměťové techniky "naruby"

Musíte to být Vy, kdo použije paměťové principy a kdo transformuje abstraktní název na konkrétní obrazy, zvuky a pocity související s něčím, co již v hlavě zákazníka je – a to jsou problémy, potřeby, sny, touhy a přání.

www.mam-hlad.cz, www.nekonecne-baterie.cz, www.konecne-kreslim.cz, www.dame-jidlo.cz

Umocnění zapamatování domény

Jak ještě umocnit, aby Vaše doména snadno doručila do paměti Vašich zákazníků? Aby byla rychle vybavitelná v okamžiku, kdy se chystají nakupovat – aby si vzpomněli právě na Vás?

Pomůže Vám další paměťová metoda, kterou rád s úspěchem využívám – „metoda loci“ (metoda místa) či jinak „paměťové paláce“. Nejsou snad situace či místa, ve kterých se Vaši zákazníci nacházejí před tím, než Vás potřebují, předvídatelná?

Zde by prodejce toaletního papíru, mohl
použít doménu www.DoselToaletak.cz :)

Situace mají předvídatelný průběh

Jsou toho plné reklamy. Jenomže u domén jako www.maeva.cz, www.teukl.cz, budete hůře budovat souvislost, pokud zrovna nejste reklamní profík.

Je to jako navazovat lodní lano na neexistující molo - musíte nejdřív vybetonovat molo a pak teprve máte kam hodit provaz a uvázat loď.

Když vymyslíte doménu, jako www.mam-hlad.cz, www.ovoce-do-prace.cz nebo www.jak-investovat.cz tak si to o spojení v mozku přímo žádá.

Díky tomu, že nemusíte svůj název lidem opakovat tisíckrát, stačí párkrát. S tímto postupem svým zákazníkům a zájemcům o Vaše služby či produkty OHROMNĚ pomůžete. Bude to výhra-výhra.

Díky jednoduchosti a snadnému spojení lidem dokonce ulevíte od bolesti při rozpomínání na Váš název či na Váš email. A z toho budete opět profitovat Vy i klienti.

Protože zvolíte pamatovaltenou doménu, zákazníci si Vás snadno vybaví...  To pro Vás znamená mnohem větší efektivitu i vyšší návratnost investic do marketingu!

Nyní již znáte hlavní pointu, se kterou si vystačíte - a už jen to udělá ohromný rozdíl.
Dál nemusíte pokračovat, pokud necítíte potřebu poznat kompletní řadu dalších nápadů...


Pokud ale zvažujete, že chcete konkrétní nápady pro návrh názvu domény, zvu Vás k pokračování k devíti oblastem názvů domén

Na vlastní kůži jsem poznal, jak člověk potí krev, když má přinést klientovi či šéfovi na stůl kvalitní nápad. Vím, jak člověk nemůže spát, když musí nápady vymyslet rychle. A znám tu bolest, jak třeští mozek, když se člověk urputně snaží, ale nápady a inspirace prostě nepřichází!

NAŠTĚSTÍ JSEM NAŠEL ŘEŠENÍ a uvědomil si 9 tématických oblastí pro návrh domény, které jsem sepsal do snadno použitelného průvodce - do prémiové e-knihy a pracovního sešitu.

  • Na konci tohoto průvodce budete mít plný pracovní sešit zajímavých nápadů na Vaše vlastní domény.
  • Objevíte 9 konkrétních různých oblastí, které Vás přivedou k vlastním nápadům ... z více úhlů pohledu.
  • Naučíte se, jak z kupy výborných nápadů na název domény zvolit ten opravdu nejlepší.

Co Vám e-kniha přinese, proč jít dál?
A jak moc se Vám to vyplatí?

Protože Vám pomůže najít a navrhnout skvělou doménu. A ne jednu.

Možná pro Vás bude nakonec dokonce těžké si vybrat ten nejlepší z Vašich nápadů. I s tím Vám e-kniha pomůže. Dá Vám do ruky nápady a nástroje, které Vás dovedou k cíli. 

Zjistil jsem, že podnikatelé mimo můj obor prakticky neví to, co považuji za samozřejmé. A právě to, co nyní netušíte, a může Vám hodně pomoct, jsem pro sepsal do jednoduchého manuálu...

  • V úvodní části e-knihy se rozhlédneme a představíme si pomocné nástroje. Kromě toho budeme tipovat Vaše klíčová slova z různých pohledů. Také si posvítíme na Tajemství mnoha úspěšných názvů.
  • Pak už Vás čeká stěžejní FÁZE 1 - fůra nápadů. 9 hlavních oblastí inspirace. Jak budete procházet e-knihou a vyplňovat svůj pracovní sešit (můžete si vytisknout PDF nebo pracovat ve Wordu), objevíte a uvědomíte si nové možnosti, než které jste doposud uvažovali.
  • Vaše obzory se rozšíří, spatříte nové souvislosti. Po této části budete mít 90% pracovního sešitu vyplněných svými nápady.
  • Ve FÁZI 2 budete filtrovat. Od kvantity ke kvalitě. Vyberete ty nejlepší nápady na domény pro Vás.
  • Ve FÁZI 3 proběhne finální volba domény - necháte o své doméně chytře hlasovat své zákazníky. Ukážu Vám, jak to udělat, abyste získali nestranné hlasování, v naprosto reálném prostředí, aniž byste museli vystrčit paty z domu.

Tato cesta je pro Vás pokud...

  • Chcete o sobě dát vědět a prodávat více díky internetu ... a potřebuje získat nové nápady, nové úhly pohledu, vhled, nadhled a inspiraci.
  • Chcete přilákat pozornost více čtenářů a zákazníků... bez toho, abyste se lidem po minutě vypařili z hlavy.
  • Rozjíždíte podnikání či nový projekt na internetu a hledáte úspěšný název domény, protože chcete vyhrávat a mít všechny výhody skvělého názvu na své straně.
  •  Chcete být úspěšnější, zvýšit prestiž, dostat se k lepším zakázkám a zajímavějším klientům, mít více peněz a přitom pracovat méně, získat tím víc času na rodinu, přátele a zájmy...

To zní zajímavě

Do průvodce, který máte před sebou, jsem vložil stovky hodin času vývoje, desítky tisíc korun za softwary a ještě násobně více za vzdělávání. Z tohoto pohledu je hodnota v řádech tisíců. Obdobný průvodce jinde nenajdete.

Vím, že hodnota pro Vás bude úplně jiná. Pro někoho nižší než desítky tisíc, pro jiného třeba vyšší. Může přijít hned, nebo se projeví v budoucnu.

Co napsali o e-knize

"Ebook mě příjemně překvapil. V oblasti tvorby webových stránek se pohybuji už dlouho, ale takhle přehledně, vtipně a zároveň prakticky sepsané návody na vymyšlení domény pro nový web jsem zatím neviděla. Lukáš skvěle spojuje teorii (u které se ale v žádném případě nebudete nudit) s praxí v podobě akčního pracovního sešitu. Pokud právě plánujete nový web a nejste si jistí názvem, dokonalá doména stojí za přečtení"
Jana Andrésková, SEO konzultant, www.seodilna.cz
"Ač jsem si myslela, že na některé současné věci nemám potřebný talent, myslím si, že po přečtení eknihy Lukáše Juhásze jsem skutečně pochopila, jak je velmi důležité mít tu správnou doménu a nejlépe aspoň 2-3 najednou. Kniha je velmi čtivá a přehledná, krásně designově zpracovaná a pracovní sešit je naprosto úžasný a detailně propracovaný. Jen vzít do ruky a není možné, aby z nás čtenářů s takovýmto skvělým návodem, jak na to, něco opravdu atraktivního a smysluplného nevypadlo."
Ing. Lada HornáLektor angličtiny, kouč a překladatel, www.anglicky-myslet-jednat-uspet.cz